30 Temmuz 2017

Bu Nasıl Köfte?

Temmuz 30, 2017 23 Comments
Mavera
Fotoğraf alıntıdır.


Sizin eve bilmem ama bizim eve gerçek et kurban dan kurbana girer.😅Arada kasap eti de (kıymalık genellikle) girer ,ama o da çoğunlukla  bin parçalara bölünüp ,daha sonra yemek veya yemeklerde kullanılmak üzere dondurucuya konulma ihtimali çok yüksek.(ev ekonomisi📌)
Kasaptan almadığımız zamanlarda Bim'den ya kıyma ya da köfte şeklinde alırız.
(indirimi bekleyin📌) 😅😅    
Ben her zaman evde yapılan(el cağızlarımla 😁ve tabi anne köftesini es geçmeyelim ❤)  köftenin daha lezzetli olduğunu düşünürüm ve daha çok severim.Marketten aldığımızı yesem de aman aman hoşlanmam.

Son zamanlar  da Bim'in köftesini eleştiriyordum ben demez olaydım. 🙊 Babam A101'den almış ,aşağı da resimde gördüğünüz.Daha pişirmeden bir garipli hissetsem de pişirince teyit etmiş oldum.

Tamam hazır paketlerin çoğunun et oranı minimum seviye de genellikle yağ oranı daha fazladır.Bu ise bi garipti,tuhaftı et yerine soya fasulyesi mi koymuşlar gibi..yani madem koydunuz yazın arkasına,azıcık dürüst olsanız mesela! Bim'in ki bunun yanında köfteymiş arkadaş onu anladım. Velhasıl ben beğenmedim ve tavsiye etmiyorum.❌Herkesin damak zevki de ayrıdır kim bikir belki siz beğenirsiniz. 😁

mavera


Bugün blog  pazar alışverişi  gibi  oldu.😂 Yakında buralar ıssız bir çöle dönecek💤,aslında daha sonra paylaşabilirim.Bence mantıklısı o ama ben sabırsız biriyim.🙈Bu konu da taslaklarda bekliyordu.Hazır alışverişten girdim bugün bunu da paylaşayım bari dedim.:) 

Herkese keyifli,sağlıklı pazarlar 😉 

L'Oréal Paris Makyaj Temizleme Suyu

Temmuz 30, 2017 8 Comments
mavera


L'Oréal  Skin Expert/Paris

MICELLAR KUSURSUZ MAKYAJ TEMİZLEME SUYU

Normalden Karmaya Hassas Ciltler İçin


Daha önce Garnier pembe kapaklı olanı kullanmıştım.Memnun da kaldım ama daha sonra almadım.Fondötenim bile yoktur aslında 😅 ama arada sürdüğüm (bb-cc) gibi kapatıcılar var.Üşengeç olduğumuz zamanlar için güzel bir yöntem oluyor.Gözleri yakmadığı için de kullanışlı.

İndirim zamanına denk geldiğim bir vakit alayım dedim hazır ihtiyacım var.(tembelprenses övünce bende  indirimi görünce attım sepete.)
Gördüğünüz gibi yarılamışım.Garnier ile arasında  fark göremedim.Gayet işlevini yapan bir ürün.İndirim zamanı denemek isteyenlere tavsiye olunur.😉 Çok kısa bir yazı oldu ama anlatacak pek bir şey yok😅,ben memnun kaldım.Siz de memnun kalırsınız umarım.😊

Parapen,Alkol,Parfüm İÇERMEZ.


*Reklam amaçlı bir paylaşım olmayıp kendi kişisel görüşümdür.

27 Temmuz 2017

Yaz Abur Cuburu 🎧 ☀

Temmuz 27, 2017 14 Comments


Aslında ben bloğumda Mim yazmayı düşünmüyordum.Aslında hala da düşünmüyorum 😅 ama bu Mim çok eğlenceli gelmeye başladı.Diğer arkadaşların paylaştıklarını gördükçe,bende bu seferlik yapmaya karar verdim.Hem Müzik adlı başlığımın altına da yeni bir yazı gelmiş olur.😁  Tabi çok fazla repertuvarım geniş değil,bazıları pas geçebilirim.😁 
Beni Mimleyen Sibelynka 'ya sevgilerle ❤ 😘




Öncelikle hiç bir şarkıya uzun süreli bağlı kalmıyorum.Yani elbet sevdiklerim var arada açıp dinlediklerim lakin genelde keşfettiğim şarkıyı kusana kadar dinlerim taa ki yeni bir şarkı keşfedince kadar ,sonra hoop diğeri rafa kalkar  :)) 

Bu arada öyle pek yeni farklı şarkılar beklemeyin 😅


🎧- Yazın çıkan, çok sevdiğin sanatçı/gruptan bir şarkı

Çok sevdiğim sanatçı grup yok kafama göre takılırım:)) 

🎧- Bu yaz en yeni keşfin



Ve 

en yeni keşfim daha bugün keşfettim sayılır tam manasıyla;
 

🎧- Bu yaz sürekli dinlediğin bir şarkı


Shape Of You'da bundan önce çok dinlemiş olabilirm:)

Bu aralar Tarkan -Beni Çok Sev de dinliyorum.Ve yeni keşfim Güven'i de dinlemeye başladım.

🎧- Bu yaz en çok duyduğun şarkı

Despasito  ,Shape Of You

düğün sezonuna girdik,bu yaz daha çok duyacağız bu şarkıyı bence 😄😄
 

🎧- Bu yaz eski de olsa dinlemekten vazgeçemediğin bir şarkı 


Aslında arada kafama estimi eskilere çok giderim ama bu ara bu şarkıyı dinlediğim için bunu söylüyorum.


🎧- Sence bu yazın en favori hiti

Tarkan Yolla demiyorum çünkü ben pek bigenmedim.Herkesin favorisi Despasito gibi duruyor.Benim hitim yok kulağıma iyi gelen her şarkı benim için Hit  olmuştur.😁



🎧- Senin bu yazını anlatan bir şarkı

Yok.








26 Temmuz 2017

Kore Dizisi Uyarlaması -Meryem - YENİ

Temmuz 26, 2017 39 Comments
mavera

"Secret"(Secret Love) adlı Kore dizisinin adı  olmuş "Meryem"

2 Ağustosta Kanal D ekranlarında boy göstermeye başlayacak olan yeni bir uyarlama projemiz.

mavera

2013 yılında 16 bölüm ile ekranlara gelen dizi büyük bir beğeni toplar.Henüz ben izlemedim bu arada😅

Bir vur kaç olayında sevdiği kadını kaybeden adam,sevdiği adam için hapse giren bir kadın...
kısaca konumuz böyle.
Detaylı konu için ve izlemek için  TIKLA 👉Secret Dizisi


Kore dizisini izlemedim ama Bae Soo-Bin,Hwang Jung-Eum, Ji Sung,   'in oyunculuklarını izlemiş biriyim.Ve sevilen bir dizi olduğunu biliyorum.

Gelelim bu yeni dizimize,hepsinin çoğu projesini izledim.Kimi yeterli bir oyunculuk sergilese de kiminin daha çok yolu var gibi duruyor.Ya da bazı projeler için ...

Kore dizinin oyuncularına bakınca bizimkiler çok fazla toy duruyor.Konusu gençlik dizisi modunda olduğunu düşünmüyorum.
Fragman beni pek etkilemedi.Tabi izleyip görmek lazım.Bu benim şahsi görüşüm kendi kitleleri olan kişiler.Elbet seyircisi olan bir dizi olacak.

Bakalım  Kanal D'nin  iddialı dizisi seyirci tarafından yeterli ilgiyi görecek mi? 

24 Temmuz 2017

Benimle Dans Et | Step Up 1

Temmuz 24, 2017 10 Comments
mavera


2006 -ABD 

Dram-Müzikal-Suç

Imdb : 6,5 .10

Channing Tatum-Jenna Dewan

Bu aralar mâzilerde dolanıyorum.Bu filmi ilk arkadaş vasıtası ile (kankiler oturup )izlemiştik.Yanlış hatırlamıyorsam 2007/08 senesi olabilir.Kiralık film olayları falan fişman ...😁

O zaman çok sevmiştim bu filmi.Belki izleme ortamımızdan kaynaklı , eğlenceli bir atmosfer oldu mu olayları unutmak pek kolay olmuyor.Bu film de o güzel anlardan birinde hafızam da yer etmiş.Bu ara Channing Tatum'a  sarınca neden tekrar açıp izlemiyimm  dedim.😏 
İlk gün ki gibi gene sevdim.😍 Bu serinin devam filmlerini daha çok seven var gördüğüm kadarı ile,2. filmin falan daha iyi olduğunu söylüyorlar.Bi ara ona da bakmıştım (yarım,yamalak)ama  nedense bunun kadar etkilemedi.Ya da gözlerim Tatum'u  aramış olabilir yalan yok 😁😁Danslar konusunda seri ilerledikçe level atlamış olabilirler ama içimde ki hikaye ,dram tarafı daha ağır bastığı için sanırım ilk filmi daha çok sevdim.Ama diğer filmleri oturup adam gibi izlemediğim için çok da hikayelerini bilmiyorum.En iyisi bu diyemem benim şahsi görüşüm sadece. Gençlik filmi olarak geçse de arka planda fazla uzatmadan ince ince işlenen konusu benim açımdan çekici kılıyor bu filmi.

  
3 kafadarın gece yarısı yaptıkları haşarılık sonucu,içlerinden Tyler yakalandığı için kamu hizmeti cezası alır.Görevi sanat okulunda hademelik yapmaktır.
Dans etmeyi seven Tyler arka sokaklarda bu yeteneğini konuşturmaktadır.Bu okulda ise öğrenciler hayalleri için adım adım ilerlemektedir.Nora adlı kız da bunlardan biridir.
Yoları kesişen bu ikiliyi neler beklemektedir.İzleyin görün efenim 😁😁

Herkes için bir umut vardır yeter ki isteyin!


*Bu arada biraz magazin yapalım.😁 Baş rolü paylaşan bu ikili 2009 yılından beri evli ve bir kızları vardır.👪

20 Temmuz 2017

The Vow | Aşk Yemini

Temmuz 20, 2017 8 Comments
Jdramovie

2012 -ABD 

Dram,Romantik

IMDb: 6,8 / 10

Rachel McAdams , Channing Tatum


*Film gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanmıştır. *


Yeni evli çift evlerine dönerken trafik kazası geçirirler.Kadın kaza sonucu hafızasını kaybeder.Anılarının son beş yılını hatırlamamaktadır.Aşık olduğu adamı,kocasını ....

Büyük bir şok yaşayan adam çok sevdiği karısını tekrar kendine aşık etmeye çalışacaktır.


Bu aralar Channing Tatum'a sarmış olabilirim.😛 Bu filmi daha önce izlediğimi düşünüyordum aslında ama izleyince tanıdık gelmedi.Unutmuş olsam da illa tanıdık sahne hissi oluşurdu.Bu sefer olmadı.Sanırım  Sevgili Jonh ile karıştırdım.(Onu da izlediğimi sanarken izlememiş çıkıyormuş birde 😅)
İzlemesi romantik,bazen hüzünlü keyifli bir filmdi.💘 
Sonunda nasıl yaa böyle mi bitti derken,meğer gerçek hikayeye göre bitmiş.Neyse izleyen varsa hatırlamıştır.Yeni izleyenlere de sürpriz olsun.😉


19 Temmuz 2017

Primal Fear -Nostalji Kuşağı 3

Temmuz 19, 2017 8 Comments

1996 -ABD

Gerilim-Gizem-Suç- Drama

129 Dak.

Oyuncular:
Richard Gere , Edward Norton , Laura Linney 

IMDb: 7,7.10

Türkçe Adı :İlk Korku

Vahşice öldürülen piskoposun evinden üstü başı kan içinde kaçmakta olan çocuk katil zanlısı olarak yargılanır.Avukat Martin Vail zanlının savunma avukatlığını yapmaya karar verir.Herkesin suçlu olarak gördüğü sanık,olay mahallinde üçüncü bir kişinin olduğunu savunmaktadır.


Acı Reçete filmini izlerken yorumlarda bu filmden bahsedilmişti.Bende merak edip açıp izledim.Neden o filmin altında bahsedildiğini  anlamış oldum böylelikle ve yanlış bir zamanda izlemiş olduğumu da...Günümüz filmleri aslında eski adını duyurmuş filmlerin benzerlerini yapıyorlarmış meğer...


Acı Reçete filminden hazırlıklı olduğum için bu filmde bazı olayları tahmin etmekte zorlanmadım.Şaşırdığım yerler oldu tabi ki.Lakin daha önce izleseydim bu filmi kesinlikle çok daha büyük bir şok yaşardım.Gene de izlemesi keyifli övgüleri hak eden bir film olduğunu izlerken anlıyorsunuz zaten... 

Olay sadece piskoposun cinayeti olarak gözükse de bir ölü de olsanız,eğer pislikseniz,pisliğe bulaşmışsanız bu er yada geç meydana çıkacaktır.Kimse göründüğü gibi değil.


Hukuk sistemini sorgulayan 'adalet' 'suçlu' 'masum' kavramlarının gerçekliğini araştıran Edward Norton'a bu filmdeki performansından dolayı birçok filmin kapısını açacak olan 'İlk Korku' sinema tarihinin en iyi filmlerinden biridir.


İki izlediğim (Acı Reçete) film ile ortak yönü olsa da farklı konuları ele alan filmler olması iki filmi izlerken de seyir zevki yaşatıyor. Gene de diğer filmi sevmiş olsam da keşke bu filmi ilk önce izleseydim dedim.Ya da biraz vakit geçseydi üzerinden ...
Zamanında adından söz ettirmiş hala da söz ettiren bu filmi izlemeyen varsa fazla bekletmeden izlesin derim.😉


18 Temmuz 2017

Acı Reçete -Side Effects

Temmuz 18, 2017 14 Comments

7,1/10 · IMDb

2013 - ABD

Tür:Dram ,(Psikolojik )Gerilim , Suç

Süre:106 Dak.


Oyuncular:
Jude Law , Channing Tatum , Catherine Zeta-Jones , Rooney Mara , Vinessa Shaw


Kocası hapse girmiş bir kadın.Artık eski şaşalı yaşantısından uzak ufak bir dairede yaşamaktadır.Yeni durumlarına pek de alışamamıştır.Serbest kalan kocası tekrar yeni iş kurup eski hayatları için tekrar çabalamaktadır.Karısı ise günden güne ağır bir depresyon geçirmektedir.
Psikiyatrsit'in verdiği ilaçlarla tekrar normal olmaya çalıştıkça ,yan etkiler ortaya çıkmaktadır.

Yaşanan  cinayet vakasından sonra Psikiyatrisi işin peşini bırakmaz ,olayların aslında hiç de göründüğü gibi olmadığı çıkar.

Yavaş bir film görünse de gizem konusunda şaşırtan bir film oldu.Bundan daha iyi olanlar varmış yorumlarda okuduklarıma göre ,bence bu da güzeldi.Beni şaşırttı en azından.
Kullandığımız her ilacın yan etkisi mevcut,çoğunlukla farkında olmadan aslında doktorların(şirketlerin) kobayı oluyoruz. 

Filmin ismi "Yan Etkiler" olarak da kalabilirmiş yani 😏

(spo olabilir:)Bir de gerçek sevgi gibi görünen aslında sevdiği sadece money olan kadınlar var.

Cinsel içerikli sahne mevcut olsa da ,senaryonun önüne geçmiyor.Hikayenin gidişatı ile ilgili bir durum aslında.
Bilginiz olsun.



16 Temmuz 2017

Dangal -Bir Babanın Hayali

Temmuz 16, 2017 8 Comments

Imdp:8,7/10

Dram,spor ,biyografi ,aksiyon


2016 / HİNDİSTAN 


Aamir Khan
Sakshi Tanwar
Fatima Sana Shaikh
Sanya Malhotra


Ders niteliğinde bir Aamir Khan filmi daha ...

Eski bir güreşçi olan Mahavir Singh 'in hayali ülkesine dünya birinciliği, altın madalya kazandırmaktır.Yıllar önce hayat şartları sebebiyle bu hayalinden vazgeçmek zorunda kalır.
Şimdi henüz doğmamış oğlu hayalini gerçekleştirecektir.Tabi oğlan olursa..
Her doğumda  bir ümitle erkek evlat haberini beklese de her seferinde kız çocuğu dünyaya gelir.

Oğlan çocuğu olmasa da Babita ve Geeta  babaları Mahavir Singh'in  hayalini gerçekleştirecek olan kızlarıdır.

Boğulmakta olan bir insan için tek bir dal parçası bile umut olmaya yeter derler.
Amcam dal parçası değil iki cankurtaran bulmuştu.

Ama altın madalyanın her türlü altın madalya olduğunu hiç farketmedim.

İster erkek kazansın ister kız. 

Sağlam güreşiyorsun.Az önce bir ülke şampiyonunu yendin.
-Cesaretin kırılmasın kardeşim.Sen de az önce bir ülke şampiyonuna yenildin.

Aamir Khan oyunculuğu hakkında zaten çok fazla söze gerek yok ama bu rolü birçok kişi gibi beni de çok etkiledi.Fazlasıyla hissettim.Çok da yabancı gelmedi.Sert bir baba ,küçükken kızlara yaptıklarını kızlar gibi bizde izlerken isyan edicek duruma geliyoruz.İnsan kendi hayali için çocuklarını bu kadar zorlar mı diyoruz ama sonra bize bir güzel kapaklar geliyor filmden ...

Film gerçek bir hikayeden uyarlamadır.Zaten filmin sonunda gerçek kişileri göreceksiniz.Daha bir çok alıntı yapabilirim ama gizemi de kaçmasın en iyisi izlemek.Çok laf kalabalığı yapıp spoiler da vermek istemiyorum.

Ve ilk defa güreş izledim.Yani daha önce bu kadar uzun izlediğimi hatırlamıyorum.Hemi de hiç sıkılmadım.  :) 

Filmi ailecek izlenebilir.Ama uyarayım ben rahatsız oldum sizi bilmem filmin başlarında erkek güreşçiler peştamal falan giymiyor haberiniz olsun.🙈




14 Temmuz 2017

Torku Alışveriş & Şikayet Var!

Temmuz 14, 2017 20 Comments

Ivır zıvır sevsem de çok çeşit deneyen bir insan değilim.Bim dekilerle idare ederim yani 😅 Geçenlerde markete girdiğimde Torku reyonunda diğer markaların daha önceden çıkardığı benzeri ürünleri denemek istedim.




Çokomio 
Torku Bitter Çikolata Kaplamalı Marshmallowlu Bisküvi

Bitter olduğunu görünce direk tercihimi bundan yana kullandım.Beğendim çok bi fark gelmedi bana Bim'dekinden sadece bitter sevenler için güzel bir alternatif.


Miniki Turtacık 
Çilek jöleli Kakaolu Bisküvi

Başka markanın Portakal jöleli olanı tercih eden ben değişiklik olsun diye bunu seçtim.Ama pek damak zevkime uymadı.Bisküvisi bayağı yumuşaktı.Genellikle Bim'den alırım.Uzun zaman oldu onun bisküvisi bu kadar yumuşak mıydı pek hatırımda kalmamış.
Bim'dekinin jölesi daha dişe yapışıyor gibi hatırlıyorum.Bunda öyle bi durum olmadı.Sadece bisküvi fazla yumuşak geldi sanki bayat gibi...

Delidolu
Kakao Kremalı Mozaik Bisküvi 

Geldik en büyük hayal kırıklığına,meğer çoğu kişi aynı dertten şikayetçi olmuş zaten.Ben Eti'ninki gibi akışkan bir çikolata beklerken,içinde katılaşmış ,sertleşmiş bir çikolata ile karşılaştım. Tabiiki yiyemedim.En son bunu bırakmıştım   yemek için eğer ilk önce bunu yeseydim diğerlerini hapur hupur tüketmezdim.:)

Torku şikayetlerini okurken dikkatimi çeken bir diğer konu,çabuk bozulması,küflenmesi gibi durumlar olmuş.Bildiğim kadarı ile katkı maddesi ne kadar çoksa ürünün ömrü de o kadar uzun olur.Mesela Bim'in yoğurdunun hiç ekşidiğini gördünüz mü?😅😏 Ya da bakınız 👉 14-yildir-bozulmayan-hamburger
Bu ürünlerde katkı maddesi ne durumda bilemiyorum.Her şey sadece reklam da olabilir. Ama gene de insan verdiği paranın daha paket açılmadan ,ya da bir iki gün içinde ziyan olmasını istemiyor.
Ve en önemlisi Sağlımız !!!
Ya da raf ömrünü kısa tutacaklar.Bilmiyorum uzman değilim ama böyle durumlar hiç  hoş olmuyor.! Aslında en sağlıklısı paket gıda tüketmemekte işte yapabilene Bravo 👏







03 Temmuz 2017

Fight for My Way-Kore Dizisi

Temmuz 03, 2017 21 Comments




Şirin mi şirin bir diziye başladım😇 Eğlencesi kahkahası bol, romantik -komedi kıvamında olan Ko Dong Man ve Choi Ae-Re'nın hikayesini anlatıyor.

 Ko Dong Man ve Choi Ae-Re iki en yakın arkadaştır.Aslında 4 kişilik bir arkadaş grubudurlar ama diğer çift uzun yıllardan beri sevgilidir.Bu ikili ise birbirlerine bazen kızıp söven,bazen koruyup kollayan sıkı dostlar aşkı uzaklarda ararken yanı başlarında bulacaklardır.

İki arkadaşın birbirlerine aşık olmaları ne kadar klişe değil mi?😏 Ama bu klişe çok tatlı olmuş bu ikili ile bence 😍 Zaten onlar da farkında klişe olduğunun o yüzden izlemesi keyifli bir dizi ortaya çıkmış.ŞİMDİLİK😏 (Henüz İzliyorum.Sonlara doğru saçmalamazlarsa 😏)



Kızı da oğlanı da severim.Kim Ji Won'u  ilk Heirs'te izlemiştim. O zamandan beri severim kendilerini,nedense içim ısınan nadir oyunculardan biri oldu,özellikle yeni oyuncular arasında...

Park Seo Joon Kill Me Heal Me 'de gönlümüzü fethetti zaten 😍

Kimyaları tutan  bir çift olmuşlar.👫


Ko Dong Man lise günlerinde tekvando ile uğraşan  geleceği parlak bir atlettir.
Choi Ae-Re ise hayali spiker olmaktır.

Şu an ikisi de  farklı işler ile uğraşıp yaşamak için hayallerini bir kenara koymuşlardır.

Onları yaralayan acımasız gerçekliğe rağmen hayattaki hayallerinin peşinden
koşan iki kişi hakkındaki romantik bir dizi.



 Şuan ben keyifle izliyorum.Final yapmayı beklemeden paylaşmak istedim.(Dizi hala çeviriliyor bu arada,Yeppudaa'da 12 bölüm çevirisi yayınlandı.Farklı kaynaklarda daha fazla bölüm mevcut olabilir.)...Çünkü bir süre buralarda olamayabilirim.O yüzden hazır yazmak gelmiş içimden yazayım dedim.😁

İzlemek isteyenlere keyifli seyirler olsun.😉