Dawaat e Ishg *Aşk Cesur Yürekler İçindir*


2014-India
Oyuncular:
Aditya Roy Kapur
Parineeti Chopra
Anupam Kher

*498a yeni kanuna göre artık çeyiz parası alınmıyacak.Ama geleneklerine bağlı olan insanlar hala çeyiz parası istemektedir.Çeyiz parası isteyen adam,karısının şikayeti sonucu 6 yıl hapis cezası alır.


Babası ile birlikte yaşayan Gulrez(Gullu)Qadir ,çeyiz parasından sebep bir türlü evlenemez.Aşık olduğunu düşündüğü kişinin ailesi bile *çeyiz* parasının adını değiştirip *yardım* adı altında yüksek bir meblağ ister.

Damatta pek sesini çıkaramayınca  o işte olmaz.Sonunda evlenmekten vazgeçen Gullu en büyük hayali olan ,ayakkabı tasarımcısı olmak için NY'a gitmek istiyordur.Babası da baktı bu kız evlenemiyor  hayallerini destekler tabi sadece Hindistan sınırları içinde,malum o işte biraz tuzlu olunca gitmek hayal oluyor(Ne varsa orada artık her filmde amerikan rüyası modu)Tabi Gullu o kısmı da düşünmüştür,babası başta karşı çıksa da sonunda razı olur.Gullu planına uygun bir aday bulup 498a kanunundan yararlanmaktır niyeti,karşısına da uygun oldukları düşündükleri bir aday çıkar.Made in Haider Kebab 😋 Tariq Haider ,Nesiller boyu süren Haider Kebabların şimdiki patronudur.Bizimkiler işlerin yolunda gidecek mi bakalım yoksa aşka giden yol mideden mi geçer izleyin görün😄😉 


İlk filmi gördüğümde,Aditya Roy Kapur ismi birşeyleri çağrıştırıyor ama ne falan derken kısa bir araştırma sonucu Aashiqui2'de(bideburdabahsetmişimfilmdenrezillik🙊)  ki uşak olduğunu görünce ,tamam dedim senaryo iyi olmasa da oyunculuk için izlenir.Ve aynen öyle oldu👍Senaryo kötü demiyorum izlediğime deydi manasında😉 Tipi değişince afişten tanıyamadım tabi ben🙈 Oyuncuların hepsi gayet iyi iş çıkarmış.Filmin başlarında Tarıq'ı görmüyoruz gene de ben baba-kız diyaloglarını sevdim.Oğlanla kızın şarkı ile atışmaları da çok hoştu🎸🎶😍
Film görücü usulü ve erkeğin kızdan istediği çeyizi eleştirmiş.Maalesef bu durumdan ölen -öldürülen kadınlar oluyormuş. 😢

Birde şunu demek istiyorum kısaca,İslam aynı İslam ama sanırım çoğu yerde geleneklerle şekillense bile bazen gereksiz gelenekler daha ağır basıyor.Aynı durum bizde tersi olsa da, bizde de çeyiz durumunu abartanlar var sonuçta ,neyse dünya malı dünya da kalıyor.Allah ömür boyu muhabbet versin gönüllere😉

Eğlenceli ,hoş bir romantik komedi olmuş.Yüzünüzü sürekli gülümseten,yorucu bir senaryosu olmayan tam bir rahatlama filmi diyebiliriz.Boş vaktiniz olduğunda ,kafa dağıtmak için birebir👍



Kendi alanında gayet güzel bir filmdi.Keyifli,eğlenceli.Bana iyi geldi😇 
Roy Kapur hatırına da biraz bonkör olmuş olabilirim.😄 


*Bu kanun var mı gerçekten ,ben bir bilgi bulamadım.Bilen varsa yazarsa sevinirim.^^

*Gifler bana aittir.
Napsın adamcağız zenginlik mi görmüş😆






heeytt çekilin yoldan😎😎💓 
Harbi kara uşak bu😄

2 yorum:

  1. ay bu filmler hep eylenceli bi de şarkılı oluyo zaten güzel oluyo bi de bitmiyolar yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süreli uzun oluyor ama olsun güzel oldu mu izlemesi zevkli :)

      Sil

Türkiye'nin Blog Yazarları Ajandası
Bumerang - Yazarkafe